Infolinia: 796 997 028

Dodano produkt do koszyka

Jak dawkować witaminę D3 u dorosłych, dzieci i niemowląt?

Naturalne źródła witaminy D

 

Fizjologiczna forma witaminy D – cholekalcyferol jest naturalnie syntetyzowana w organizmie człowieka. W wątrobie, z przemian cholesterolu powstaje 7-dehydrocholesterol, który pod wpływem działania promieniowania UV (energii słonecznej) przekształca się w skórze do cholekalcyferolu. Zakres tego promieniowania ustalono na 290-315 nm, czyli zakres promieniowania UVB. Dlatego witamina D nazywana jest często witaminą słońca. Naturalnie występuje ona między innymi w:

  • rybach morskich (śledź, halibut, makrela, łosoś, dorsz, karp, węgorz, sardynki),
  • oleju z wątroby ryb,
  • wątrobie wieprzowej i wołowej,
  • tkance tłuszczowej zwierząt,
  • żółtkach jaj,
  • nie odtłuszczonym mleku i produktach mlecznych,
  • maśle,
  • serach typu chedar, edam, parmezan, camembert, szwajcarski,
  • grzybach.

 

Data publikacji: 18.09.2020 18:21:37

Zaloguj się aby skomentować

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.